本網站使用相關技術提供更好的閱讀體驗,同時尊重使用者隱私,點這裡瞭解中央社隱私聲明當您關閉此視窗,代表您同意上述規範。
Your browser does not appear to support Traditional Chinese. Would you like to go to CNA’s English website, “Focus Taiwan" ?
こちらのページは繁体字版です。日本語版「フォーカス台湾」に移動しますか。
中央社一手新聞APP Icon中央社一手新聞APP
下載

美動保團體:曾告知國民黨 抽搐豬隻影片與瘦肉精無關【獨家】

2020/11/13 10:12(11/13 13:11 更新)
請同意我們的隱私權規範,才能啟用聽新聞的功能。
請同意我們的隱私權規範,才能啟用聽新聞的功能。

(中央社記者徐薇婷華盛頓12日專電)國民黨臉書日前貼出屠宰場豬隻抽搐、躁動的影片,宣稱是瘦肉精強烈的副作用讓豬隻飽受折磨。提供影片的美國動保團體今天說,事前已清楚告知國民黨,無證據顯示影片中的豬隻遭餵食萊克多巴胺。

總部位於美國華府的動保團體「動物展望」(Animal Outlook)今天以電子郵件回覆中央社記者詢問時表示,國民黨使用的影片片段,是動物展望臥底調查人員2015年在明尼蘇達州奧斯汀市(Austin)一間名為「優質豬肉處理」(Quality Pork Processors,QPP)的快速屠宰場內拍攝。

動物展望表示,他們沒有證據顯示QPP有使用萊克多巴胺,也從未宣稱這間屠宰場有使用這種瘦肉精。

動物展望說:「我們授權國民黨使用這段影片時,清楚告知我們沒有萊克多巴胺使用(於豬隻飼料)的證據,但歡迎他們使用影片來顯示快速屠宰場豬隻所經歷的痛苦。」

動物展望指出,他們無法在本身調查範圍以外,談論關於該屠宰場使用萊克多巴胺的任何指控,「我們先前與現在的理解,都是國民黨了解我們的立場,知道我們沒有證據將QPP內豬隻與萊克多巴胺做連結,也從未聲稱我們的影片或調查證明此一連結」。

國民黨臉書10日貼出宣傳反對進口含瘦肉精美國豬肉的影片,聲稱片中顯示一家「瘦肉精豬隻的屠宰場」,並說「瘦肉精強烈的副作用讓豬隻飽受折磨,包含呼吸加快、肌肉顫抖,甚至因為熱衰竭而倒下」。目前尚未取得國民黨對於動物展望組織說法的回應。(編輯:林憬屏)1091113

Hi,

The video you referenced in your message was shot in 2015 by one of Animal Outlook's undercover investigators at Quality Pork Processors, a high-speed pig slaughterhouse in Austin, Minnesota. You can learn more about our investigation here. Animal Outlook has no evidence of ractopamine use at this facility and has never made that claim. We made it clear when we gave the Kuomintang Party permission to use this footage that we have no evidence of ractopamine use but that they were welcome to use the footage to illustrate the suffering of pigs subjected to high-speed slaughter. We cannot speak to any allegations of ractopamine use at this facility outside the context of our investigation. Our understanding is and remains that KMT understood our position that we had no evidence of a ractopamine connection with QPP pigs and never purported that our video/investigation was proof of such a connection.

Best,

中央社「一手新聞」 app
iOS App下載Android App下載

本網站之文字、圖片及影音,非經授權,不得轉載、公開播送或公開傳輸及利用。

地機族
172.30.142.58